和文冊子 ● |
[氏名] 福井 昌則, Masanori Fukui,
[Email] (電子メール),
[職名・学位] (肩書)・博士 (工学),
[専門分野] 教育工学, 教育情報工学, 教育心理学, 教育情報工学, 高等教育, ゲームの心理学, 教育社会学, 社会科学, 社会心理学, AIを含むテクノロジーを用いた能力の拡張,
[所属学会] 日本教育工学会・日本デジタルゲーム学会・社団法人 人工知能学会・情報処理学会・教育システム情報学会・ゲーム学会・日本産業技術教育学会・コンピュータ利用教育学会 (CIEC)・The 2021 European Alliance for Innovation-International Conference on Social Sciences (EAI-ICONESS 2021)・LearnT-SMArET with integration of thinking, life skills and moral values in line with Global Citizenship Education (GCED)・教育システム情報学会・The Learning Science and Mathematics (LSM) Online Journal・日本看護科学学会・教育情報学会,
[社会活動] 尼崎市教育委員会・三田市志手原小学校・徳島県 徳島県立総合教育センター・徳島県 徳島県立総合教育センター・兵庫県教育委員会・兵庫県立柏原高等学校・三田学園高等学校,
[研究テーマ] 創造性,Computational Thinkingを育成する教育および学習支援システムに関する研究,ゲームの心理学,
[キーワード] 創造性教育, コンピュータ支援学習, 学習心理学, 学習科学, 教育工学, 教育心理学, 高等教育, ゲームの心理学, ゲーム学習, 人工知能, データサイエンス, 学習工学,
[共同研究可能テーマ] 広島大学 平島宗 教授, 鳥取大学医学部附属病院 大立博昭 助教, 兵庫教育大学 森山潤 教授, 神戸女子大学 黒田昌克 准教授, 四天王寺大学 岩佐美香 講師, 鳴門教育大学 阪東哲也 准教授
|
欧文冊子 ● |
[Name] Masanori Fukui,
[Email] (電子メール),
[Title, Degree] (肩書)・Ph.D.,
[Field of Study] Educational Technology, Educational Computing, Educational Psychology, Educational Information Science, Higher Education, ゲームの心理学, Sociology of Education, Social Science, 社会心理学, AIを含むテクノロジーを用いた能力の拡張,
[Academic Society] Japan Society for Educational Technology・Digital Game Research Association Japan・The Japanese Society for Artificial Intelligence・Information Processing Society of Japan・Japanese Society for Information and Systems in Education・ゲーム学会・日本産業技術教育学会・コンピュータ利用教育学会 (CIEC)・The 2021 European Alliance for Innovation-International Conference on Social Sciences (EAI-ICONESS 2021)・LearnT-SMArET with integration of thinking, life skills and moral values in line with Global Citizenship Education (GCED)・Japanese Society for Information and Systems in Education・The Learning Science and Mathematics (LSM) Online Journal・Japan Academy of Nursing Science・教育情報学会,
[Social Activity] 尼崎市教育委員会・三田市志手原小学校・Tokushima Prefectural General Education Center, Tokushima Prefectural Government・Tokushima Prefectural General Education Center, Tokushima Prefectural Government・兵庫県教育委員会・兵庫県立柏原高等学校・三田学園高等学校,
[Theme of Study] Creativity, Computational Thinking,
[Keyword] creative education, e-learning, psychology of learning, learning science, educational technology, educational psychology, higher education, psychology about game, game education, artificial intelligence, data science, learning technology,
[Collaboratible] 広島大学 平島宗 教授, 鳥取大学医学部附属病院 大立博昭 助教, 兵庫教育大学 森山潤 教授, 神戸女子大学 黒田昌克 准教授, 四天王寺大学 岩佐美香 講師, 鳴門教育大学 阪東哲也 准教授
|