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登録内容 (EID=83615)

EID=83615EID:83615, Map:0, LastModified:2018年6月25日(月) 15:20:11, Operator:[三木 ちひろ], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[[学科長]/[徳島大学.工学部.機械工学科]], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 学術論文 (審査論文) [継承]
言語 (必須): 日本語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨):
共著種別 (推奨):
学究種別 (推奨):
組織 (推奨): 1.徳島大学.工学部.機械工学科.機械システム講座 [継承]
著者 (必須): 1. (英) (日) 兼田 哲男 (読)
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
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2.石原 国彦
役割 (任意): (英)   (日) 計画,指導,論文チェック   [継承]
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
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題名 (必須): (英) Analysis of Disk Brake Squeal using Substructure Synthesis Method : 1st Report, Analysis of Phenomenon and Development of Calculation Method  (日) 部分構造合成法を用いたディスクブレーキ鳴き解析   [継承]
副題 (任意): (英)   (日) 第1報,現象の理解と解析方法の構築   [継承]
要約 (任意): (英) The numerical analysis method for predicting the disk squeal simply and accurately has been studied by using the Substructure Synthesis Method. First, some experiments are carried out in order to understand the brake squeal phenomenon. Second, the numerical analysis method based on the Substructure Synthesis Method is conducted. Finally, the analytical results are compared with the experimental ones. As a result, it is found that the brake squeal occurrs when the natural frequency dominated by the disk coincided with that dominated by the caliper with the increase of the friction coefficient, and the analytical method developed here is found to be useful for prediction of the brake squeal.  (日) 単車ではブレーキ鳴きという現象があり,商品性を損なうためこれの対策は重要である.本研究ではブレーキ鳴きを解析するために,部分構造合成法を用いた手法を確立し,それを実機に適用し,ブレーキ鳴きの条件を予測可能にした.ブレーキの摩擦係数と固有振動数の変化を図示すると,摩擦係数の上昇につれていずれかの2つの固有振動数が接近し,ついには一致するところでブレーキ鳴きが起こることが判明した.さらにこの解析法を用いて,対策指針を提案し,それを実機で確認した.   [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) Self-Excited Vibration (日) (読) [継承]
2. (英) Substructure Synthesis Method (日) (読) [継承]
3. (英) Frictional Vibration (日) (読) [継承]
4.モード解析 (modal analysis) [継承]
5.モデリング (modeling) [継承]
発行所 (推奨): 日本機械学会 [継承]
誌名 (必須): 日本機械学会論文集(C編) ([日本機械学会])
(pISSN: 0387-5024, eISSN: 1884-8354)

ISSN (任意): 0387-5024
ISSN: 0387-5024 (pISSN: 0387-5024, eISSN: 1884-8354)
Title: 日本機械学會論文集. C編
Supplier: 一般社団法人日本機械学会
Publisher: Japan Society of Mechanical Engineers/Nihon Kikai Gakkai
 (Webcat Plus  (J-STAGE  (J-STAGE  (Scopus  (CrossRef (Scopus information is found. [need login])
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(必須): 70 [継承]
(必須): 694 [継承]
(必須): 1602 1608 [継承]
都市 (任意):
年月日 (必須): 西暦 2004年 6月 25日 (平成 16年 6月 25日) [継承]
URL (任意): http://ci.nii.ac.jp/naid/110006263921/ [継承]
DOI (任意): 10.1299/kikaic.70.1602    (→Scopusで検索) [継承]
PMID (任意):
NAID (任意): 110006263921 [継承]
WOS (任意):
Scopus (任意): 2-s2.0-4344641946 [継承]
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨):
備考 (任意):

標準的な表示

和文冊子 ● 兼田 哲男, 石原 国彦 : 部分構造合成法を用いたディスクブレーキ鳴き解析, --- 第1報,現象の理解と解析方法の構築 ---, 日本機械学会論文集(C編), Vol.70, No.694, 1602-1608, 2004年.
欧文冊子 ● 兼田 哲男 and Kunihiko Ishihara : Analysis of Disk Brake Squeal using Substructure Synthesis Method : 1st Report, Analysis of Phenomenon and Development of Calculation Method, Transactions of The Japan Society of Mechanical Engineers, Series C, Vol.70, No.694, 1602-1608, 2004.

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