『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
ID: Pass:

登録内容 (EID=82459)

EID=82459EID:82459, Map:0, LastModified:2018年6月25日(月) 14:02:42, Operator:[三木 ちひろ], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[[学科長]/[徳島大学.工学部.機械工学科]], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 学術論文 (審査論文) [継承]
言語 (必須): 日本語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨):
共著種別 (推奨):
学究種別 (推奨):
組織 (推奨): 1.徳島大学.工学部.機械工学科.機械システム講座 [継承]
著者 (必須): 1.石原 国彦
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
題名 (必須): (英) Analysis of Steady State Curving Performance of the Rail Vehicle with Three Bogies : 2nd Report, Effects of Each Parameter on Lateral Force  (日) 三台車を有する鉄道車両の定常曲線通過性能の解析   [継承]
副題 (任意): (英)   (日) 第2報,各種パラメータの横圧へ及ぼす影響   [継承]
要約 (任意): (英) This paper deals with analytical results of steady state curving performance of a railway vehicle with three bogies like a driving car. First, the effects of uncertainty of input data such as the friction factors between rail and wheel, the friction moment M acting on truck and body, on the lateral force is discussed. Next the effect of the spring stiffness on the lateral force and flange force is discussed. As a result, it is clarified that 10% deviation from standard values of all uncertainty factors gives about 10% error to the analytical results and one or two order change of the spring stiffness is necessary in order to change the lateral force.  (日) 前報において,機関車などのような3つの台車を有する車両の極性通過性能,すなわち定常横圧を求める解析法を提案し,その妥当性を示した.本報では,各種摩擦係数,フランジ遊間,カント量,ばねこわさなどが横圧にどのように影響するかを本解析法で調べた.その結果,1次ばね,2次ばねのばね怖さの横圧,フランジ力への影響は基準値近傍ではほとんど無く,1桁から2桁小さくしないと影響が現れないことが分かった.   [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) Railway (日) (読) [継承]
2. (英) Dynamics of Machinery (日) (読) [継承]
3. (英) Sensitivity Analysis (日) (読) [継承]
4. (英) Vehicle (日) (読) [継承]
5. (英) Curving Performance (日) (読) [継承]
6. (英) Contact Patterns (日) (読) [継承]
7. (英) Analytical Method (日) (読) [継承]
発行所 (推奨): 日本機械学会 [継承]
誌名 (必須): 日本機械学会論文集(C編) ([日本機械学会])
(pISSN: 0387-5024, eISSN: 1884-8354)

ISSN (任意): 0387-5024
ISSN: 0387-5024 (pISSN: 0387-5024, eISSN: 1884-8354)
Title: 日本機械学會論文集. C編
Supplier: 一般社団法人日本機械学会
Publisher: Japan Society of Mechanical Engineers/Nihon Kikai Gakkai
 (Webcat Plus  (J-STAGE  (J-STAGE  (Scopus  (CrossRef (Scopus information is found. [need login])
[継承]
[継承]
(必須): 66 [継承]
(必須): 642 [継承]
(必須): 608 614 [継承]
都市 (任意):
年月日 (必須): 西暦 2000年 2月 25日 (平成 12年 2月 25日) [継承]
URL (任意): http://ci.nii.ac.jp/naid/110002382959/ [継承]
DOI (任意): 10.1299/kikaic.66.608    (→Scopusで検索) [継承]
PMID (任意):
NAID (任意): 110002382959 [継承]
WOS (任意):
Scopus (任意):
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨):
備考 (任意):

標準的な表示

和文冊子 ● 石原 国彦 : 三台車を有する鉄道車両の定常曲線通過性能の解析, --- 第2報,各種パラメータの横圧へ及ぼす影響 ---, 日本機械学会論文集(C編), Vol.66, No.642, 608-614, 2000年.
欧文冊子 ● Kunihiko Ishihara : Analysis of Steady State Curving Performance of the Rail Vehicle with Three Bogies : 2nd Report, Effects of Each Parameter on Lateral Force, Transactions of The Japan Society of Mechanical Engineers, Series C, Vol.66, No.642, 608-614, 2000.

関連情報

Number of session users = 0, LA = 1.16, Max(EID) = 372521, Max(EOID) = 996304.