『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
ID: Pass:

登録内容 (EID=376198)

EID=376198EID:376198, Map:0, LastModified:2021年7月18日(日) 17:45:58, Operator:[谷岡 広樹], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[谷岡 広樹], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 国際会議 [継承]
言語 (必須): 英語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨): 研究 [継承]
共著種別 (推奨): 学内共著 (徳島大学内研究者との共同研究 (学外研究者を含まない)) [継承]
学究種別 (推奨): 博士前期課程学生による研究報告 [継承]
組織 (推奨): 1.徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻.知能情報システムコース(創成科学研究科) (2020年4月1日〜) [継承]
2.徳島大学.情報センター (2010年7月1日〜) [継承]
著者 (必須): 1.谷岡 広樹 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.工学部.知能情報工学科]/[徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻]/[徳島大学.デザイン型AI教育研究センター])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
[継承]
2. (英) Kohri Ryota (日) 郡 涼太 (読) こおり りょうた
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
[継承]
3. (英) (日) (読)
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
[継承]
題名 (必須): (英) Improving the winning percentage of the Werewolf team through collusion strategies  (日)    [継承]
副題 (任意):
要約 (任意): (英) In recent years, the number of systems using arti- ficial intelligence (AI) is increasing. Even in Chess, Shogi, and Go, which are perfect information games, AI has been used to beat masters. Furthermore, AI has been actively researched in the imperfect information games Poker and Mahjong, and has reached the point where it can be played on par with humans. On the other hand, the werewolf game focused on in our research is an incomplete information game, and it is also necessary to aim for victory as a team using asymmetric information. In this paper, we report that the winning percentage of werewolf team can be improved by taking a team strategy in a 15-player werewolf game.  (日)    [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) werewolf game (日) (読) [継承]
2. (英) team strategy (日) (読) [継承]
3.人工知能 (artificial intelligence) [継承]
発行所 (推奨):
誌名 (必須): (英) Proceedings of IIAI-AAI2021 (日) (読)
ISSN (任意):
[継承]
(必須): [継承]
(必須): [継承]
(必須): 944 945 [継承]
都市 (必須): オンライン (Online) [継承]
年月日 (必須): 西暦 2021年 7月 11日 (令和 3年 7月 11日) [継承]
URL (任意):
DOI (任意):
PMID (任意):
NAID (任意):
WOS (任意):
Scopus (任意):
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨): 1.谷岡 広樹 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.工学部.知能情報工学科]/[徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻]/[徳島大学.デザイン型AI教育研究センター]) [継承]
2.松浦 健二 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座]) [継承]
備考 (任意): 1.(英)   (日) KAKEN:(B) 18H03344   [継承]
2.(英) 2pages  (日)    [継承]

標準的な表示

和文冊子 ● Hiroki Tanioka, Ryota Kohri and (著者) : Improving the winning percentage of the Werewolf team through collusion strategies, Proceedings of IIAI-AAI2021, 944-945, Online, July 2021.
欧文冊子 ● Hiroki Tanioka, Ryota Kohri and (著者) : Improving the winning percentage of the Werewolf team through collusion strategies, Proceedings of IIAI-AAI2021, 944-945, Online, July 2021.

関連情報

Number of session users = 0, LA = 0.46, Max(EID) = 383294, Max(EOID) = 1024468.