『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
ID: Pass:

登録内容 (EID=376197)

EID=376197EID:376197, Map:0, LastModified:2021年7月18日(日) 17:43:55, Operator:[谷岡 広樹], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[谷岡 広樹], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 国際会議 [継承]
言語 (必須): 英語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨): 研究 [継承]
共著種別 (推奨): 学内共著 (徳島大学内研究者との共同研究 (学外研究者を含まない)) [継承]
学究種別 (推奨): 博士前期課程学生による研究報告 [継承]
組織 (推奨): 1.徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻.知能情報システムコース(創成科学研究科) (2020年4月1日〜) [継承]
2.徳島大学.情報センター (2010年7月1日〜) [継承]
著者 (必須): 1.谷岡 広樹 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.工学部.知能情報工学科]/[徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻]/[徳島大学.デザイン型AI教育研究センター])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
[継承]
2. (英) Yano Rina (日) 矢野 里奈 (読) やの りな
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
[継承]
3. (英) (日) (読)
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
[継承]
題名 (必須): (英) Development and Evaluation of Quizzes Aimed at Quantifying Computational Thinking  (日)    [継承]
副題 (任意):
要約 (任意): (英) Programming education will be compulsory in elementary schools in Japan from 2020, but it is still little information on how to measure the effects of lessons conducted for students. In this study, to measure objectively and quantitatively the educational effect of programming education, we developed 30 quizzes of measuring the ability of computational thinking. In this paper, focusing on the programming experience of college students and above, we confirmed the measurable ability using these quizzes.  (日)    [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) learning analytics (日) (読) [継承]
2. (英) programming education (日) (読) [継承]
3. (英) computational thinking (日) (読) [継承]
発行所 (推奨):
誌名 (必須): (英) Proceedings of IIAI-AAI2021 (日) (読)
ISSN (任意):
[継承]
(必須): [継承]
(必須): [継承]
(必須): 188 191 [継承]
都市 (必須): オンライン (Online) [継承]
年月日 (必須): 西暦 2021年 7月 11日 (令和 3年 7月 11日) [継承]
URL (任意):
DOI (任意):
PMID (任意):
NAID (任意):
WOS (任意):
Scopus (任意):
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨): 1.谷岡 広樹 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.工学部.知能情報工学科]/[徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻]/[徳島大学.デザイン型AI教育研究センター]) [継承]
2.松浦 健二 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座]) [継承]
備考 (任意): 1.(英)   (日) KAKEN:(C) 18K11572   [継承]
2.(英) 4pages  (日)    [継承]

標準的な表示

和文冊子 ● Hiroki Tanioka, Rina Yano and (著者) : Development and Evaluation of Quizzes Aimed at Quantifying Computational Thinking, Proceedings of IIAI-AAI2021, 188-191, Online, July 2021.
欧文冊子 ● Hiroki Tanioka, Rina Yano and (著者) : Development and Evaluation of Quizzes Aimed at Quantifying Computational Thinking, Proceedings of IIAI-AAI2021, 188-191, Online, July 2021.

関連情報

Number of session users = 0, LA = 0.34, Max(EID) = 383294, Max(EOID) = 1024468.