『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
ID: Pass:

登録内容 (EID=369097)

EID=369097EID:369097, Map:0, LastModified:2021年9月6日(月) 11:59:42, Operator:[三好 小文], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[谷岡 広樹], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 国際会議 [継承]
言語 (必須): 英語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨): 研究 [継承]
共著種別 (推奨): 学内共著 (徳島大学内研究者との共同研究 (学外研究者を含まない)) [継承]
学究種別 (推奨): 博士前期課程学生による研究報告 [継承]
組織 (推奨): 1.徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻.知能情報システムコース(創成科学研究科) (2020年4月1日〜) [継承]
2.徳島大学.情報センター (2010年7月1日〜) [継承]
著者 (必須): 1. (英) Yano Rina (日) 矢野 里奈 (読) やの りな
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
[継承]
2.谷岡 広樹 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.工学部.知能情報工学科]/[徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻]/[徳島大学.デザイン型AI教育研究センター])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
3.松浦 健二 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
4.佐野 雅彦 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
[継承]
5.上田 哲史 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
題名 (必須): (英) Quantitative Measurement and Analysis to Thinking as a Way of Programming for Elementary School in Japan  (日)    [継承]
副題 (任意):
要約 (任意): (英) Programming education will be compulsory in elementary schools in Japan from 2020, but it is still little information on how to measure the effects of lessons conducted for students. In this study, to measure objectively and quantitativelythe educational effect of programming education, we developed a test of measuring the ability of thinking as a way of programming. In this paper, we evaluate the measurability of the test using Fishers exact test for elementary school students answers, focusing on the grade, the programming experience, and the difference between the results before and after the workshop.  (日)    [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) Learning Analytics (日) (読) [継承]
2. (英) Programming Education (日) (読) [継承]
3. (英) Elementary School (日) (読) [継承]
発行所 (推奨):
誌名 (必須): (英) Proceedings of IIAI-AAI2020 (日) (読)
ISSN (任意):
[継承]
(必須): [継承]
(必須): [継承]
(必須): 163 168 [継承]
都市 (必須): 北九州 (Kitakyushu/[日本国]) [継承]
年月日 (必須): 西暦 2020年 9月 1日 (令和 2年 9月 1日) [継承]
URL (任意):
DOI (任意): 10.1109/IIAI-AAI50415.2020.00040    (→Scopusで検索) [継承]
PMID (任意):
NAID (任意):
WOS (任意):
Scopus (任意): 2-s2.0-85107198127 [継承]
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨): 1.谷岡 広樹 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.工学部.知能情報工学科]/[徳島大学.創成科学研究科.理工学専攻]/[徳島大学.デザイン型AI教育研究センター]) [継承]
2.松浦 健二 ([徳島大学.情報センター]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座]) [継承]
備考 (任意): 1.(英)   (日) KAKEN:(C) 18K11572   [継承]
2.(英) ISBN: 978-1-7281-7397-9  (日)    [継承]
3.(英) 6pages  (日)    [継承]

標準的な表示

和文冊子 ● Rina Yano, Hiroki Tanioka, Kenji Matsuura, Masahiko Sano and Tetsushi Ueta : Quantitative Measurement and Analysis to Thinking as a Way of Programming for Elementary School in Japan, Proceedings of IIAI-AAI2020, 163-168, Kitakyushu, Sep. 2020.
欧文冊子 ● Rina Yano, Hiroki Tanioka, Kenji Matsuura, Masahiko Sano and Tetsushi Ueta : Quantitative Measurement and Analysis to Thinking as a Way of Programming for Elementary School in Japan, Proceedings of IIAI-AAI2020, 163-168, Kitakyushu, Sep. 2020.

関連情報

Number of session users = 0, LA = 0.36, Max(EID) = 383294, Max(EOID) = 1024468.