『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
ID: Pass:

登録内容 (EID=359923)

EID=359923EID:359923, Map:0, LastModified:2019年12月20日(金) 19:39:50, Operator:[大家 隆弘], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[松本 和幸], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 著書 [継承]
言語 (必須): 英語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨): 研究 [継承]
共著種別 (推奨): 単独著作 (徳島大学内の単一の研究グループ(研究室等)内の研究 (単著も含む)) [継承]
学究種別 (推奨):
組織 (推奨):
著者 (必須): 1.松本 和幸 ([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.知能情報系.情報工学分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
2.吉田 稔 ([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.知能情報系.情報工学分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
3.北 研二 ([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.知能情報系.情報工学分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
題名 (必須): (英) Analysis of Information Spreading by Social Media based on Emotion and Empathy  (日)    [継承]
副題 (任意):
要約 (任意): (英) The number of social media users has increased exponentially in recent times,and various types of social media platforms are being introduced. While socialmedia has become a convenient communication tool, its use has caused varioussocial problems. Some users who cannot imagine the emotions their posts mayinduce in readers cause what is termed as the flaming phenomenon. In somecases, users intentionally repeat strong remarks for self-advertisement. To identifythe cause of this phenomenon, it is necessary to analyze the posted contents or thepersonalities of the users who cause the flaming. However, it is difficult to reach ageneralized conclusion because each case varies depending on the circumstancesand individual. In this chapter, we study the phenomenon of information spreadingvia communication on social media by conducting a detailed analysis of replies andnumber of retweets in Japanese, and we reveal the relation between the feedback onsuch posts and the emotions or empathy they result in.  (日)    [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) social media (日) (読) [継承]
2. (英) information diffusion (日) (読) [継承]
3. (英) flaming (日) (読) [継承]
4. (英) buzz (日) (読) [継承]
5. (英) Twitter (日) (読) [継承]
発行所 (必須): (英) InTechOpen (日) (読) [継承]
誌名 (任意): (英) Mass Communication and Society (日) (読)
ISSN (任意):
[継承]
(任意): [継承]
(任意): [継承]
(任意): 1 21 [継承]
都市 (必須):
年月日 (必須): 西暦 2019年 9月 27日 (令和 元年 9月 27日) [継承]
URL (任意): https://www.intechopen.com/online-first/analysis-of-information-spreading-by-social-media-based-on-emotion-and-empathy [継承]
DOI (任意): 10.5772/intechopen.88886    (→Scopusで検索) [継承]
PMID (任意):
NAID (任意):
WOS (任意):
Scopus (任意):
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨):
備考 (任意):

標準的な表示

和文冊子 ● Kazuyuki Matsumoto, Minoru Yoshida and Kenji Kita : Analysis of Information Spreading by Social Media based on Emotion and Empathy, InTechOpen, (都市), Sep. 2019.
欧文冊子 ● Kazuyuki Matsumoto, Minoru Yoshida and Kenji Kita : Analysis of Information Spreading by Social Media based on Emotion and Empathy, InTechOpen, (都市), Sep. 2019.

関連情報

Number of session users = 0, LA = 0.94, Max(EID) = 376494, Max(EOID) = 1008315.