『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
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登録内容 (EID=334807)

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種別 (必須): 国際会議 [継承]
言語 (必須): 英語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨): 研究 [継承]
共著種別 (推奨):
学究種別 (推奨):
組織 (推奨): 1.徳島大学.大学院社会産業理工学研究部 (2017年4月1日〜) [継承]
2.Universiti Teknikal Malaysia Melaka [継承]
著者 (必須): 1. (英) Mohammad Firdaus Ani (日) (読)
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学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
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2. (英) Wan Hasrulnizam Wan Mahmood (日) (読)
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学籍番号 (推奨):
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3. (英) Mohamad Minhat (日) (読)
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
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4. (英) Seri Rahayu Kamat (日) (読)
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貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
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5.福見 稔 ([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.知能情報系.知能工学分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.知能工学講座])
役割 (任意):
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学籍番号 (推奨):
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題名 (必須): (英) Development of Driving Fatigue Strain Index to Analyze Risk Levels of Driving Activity  (日) 運転行動の危険度分析のための運転疲労ひずみ指数の開発   [継承]
副題 (任意):
要約 (任意): (英) Driving activity has become more important as this medium being practically, faster and cheaper in connecting human from one to another place. However, driving activity can cause disaster or death to human in daily life as they get fatigued while driving. Driver fatigue is a top contributor to the road crashes. The primary objective of this study was to develop a driving fatigue strain index (DFSI), to quantify the risk levels caused by driving activity, and proposed solution in minimizing the number of road accidents caused by driving fatigue. The development of DFSI is based on risk factors associated with driving activity such as muscle activity, heart rate, hand grip force, seat pressure distribution, whole-body vibration, and driving duration. All risk factors were assigned with multipliers, and the DFSI was the output or result of those multipliers. The development of DFSI is essential to analyze the risk factors that would contribute significantly to discomfort and fatigue associated with driving. Besides, in the future this index has a capability to recommend alternative solutions to minimize fatigue while driving.  (日) 本国際会議論文の主な目的は,運転習慣による危険度を定量化する運転疲労ひずみ指数(DFSI)を開発することと,運転疲労によって引き起こされる道路事故の数を最小にする提案された解決策である. DFSIの発達は,筋肉活動,心拍数,ハンドグリップ力,シート圧力分布,全身振動,および運転期間などの運転活動に関連する危険因子に基づく.すべてのリスク要因には乗数が割り当てられ,DFSIはそれらの乗数の出力または結果であった. DFSIの開発は,運転に伴う不快感や疲労に大きく寄与するリスク要因を分析するために不可欠である.さらに,今後,この指標は,運転中の疲労を最小限に抑えるための代替ソリューションを推奨する機能を備えている.   [継承]
キーワード (推奨):
発行所 (推奨):
誌名 (必須): (英) Proceedings of 2017 International Conference on Electrical, Electronics and System Engineering (ICEESE 2017) (日) (読)
ISSN (任意):
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(必須):
(必須):
(必須): 95 99 [継承]
都市 (必須): 金沢 (Kanazawa/[日本国]) [継承]
年月日 (必須): 西暦 2017年 11月 9日 (平成 29年 11月 9日) [継承]
URL (任意):
DOI (任意): 10.1109/ICEESE.2017.8298384    (→Scopusで検索) [継承]
PMID (任意):
NAID (任意):
WOS (任意):
Scopus (任意): 2-s2.0-85050488602 [継承]
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨):
備考 (任意):

標準的な表示

和文冊子 ● Ani Firdaus Mohammad, Mahmood Hasrulnizam Wan Wan, Minhat Mohamad, Kamat Rahayu Seri and Minoru Fukumi : Development of Driving Fatigue Strain Index to Analyze Risk Levels of Driving Activity, Proceedings of 2017 International Conference on Electrical, Electronics and System Engineering (ICEESE 2017), (巻), (号), 95-99, Kanazawa, Nov. 2017.
欧文冊子 ● Ani Firdaus Mohammad, Mahmood Hasrulnizam Wan Wan, Minhat Mohamad, Kamat Rahayu Seri and Minoru Fukumi : Development of Driving Fatigue Strain Index to Analyze Risk Levels of Driving Activity, Proceedings of 2017 International Conference on Electrical, Electronics and System Engineering (ICEESE 2017), (巻), (号), 95-99, Kanazawa, Nov. 2017.

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