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登録内容 (EID=326799)

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種別 (必須): 国際会議 [継承]
言語 (必須): 英語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨):
カテゴリ (推奨): 研究 [継承]
共著種別 (推奨): 国内共著 (徳島大学内研究者と国内(学外)研究者との共同研究 (国外研究者を含まない)) [継承]
学究種別 (推奨):
組織 (推奨):
著者 (必須): 1.山本 真由美 ([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.社会総合科学域.人間科学系.心理学分野]/[徳島大学.総合科学部.社会総合科学科.心身健康コース])
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学籍番号 (推奨):
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2. (英) Ishimoto Mana (日) 石本 麻奈 (読)
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題名 (必須): (英) language development of infants and consciousness of nursery teachers in transition from onomatopoeia to the general vocabulary  (日)    [継承]
副題 (任意):
要約 (任意): (英) The onomatopoeia is a word with origins in ancient Greek, and it is used as a generic terms of onomatopoeia, onomatopoetic and mimetic in modern Japan. Onomatopoeia is an important presence infants as well as adults in everyday life. There is a report that onomatopoeia was to function effectively in nursery scene. The present study aimed to developmental changes of onomatopoeia of infancy. Participants who are parents and nursery of infant were performed questionnaire that the frequency of onomatopoeia use and the general vocabulary in them, nursery school children and the use in the nursery of nursery school children. The results showed that the frequency of onomatopoeia use increased over the 0-2 years of age and use in peak 2-year-old was decreased. The frequency of use to general vocabulary was increased as the age increases. In other words, the 2-year-old becomes a turning point. Nursery think that the use of onomatopoeia is effective in 0-2 year-olds. It became evident that nursery are using onomatopoeia depending on the age of infants such as scene in exercise training, daily life training, music and painting guidance.  (日) 背景:オノマトペとは,古代ギリシャ語に起源を持つ言葉であり,現代の日本では擬音語・擬声語・擬態語の総称として用いられている.日本語はオノマトペに富む言語であると言われ,日常生活においてもオノマトペは多用されている.大人だけでなく,乳幼児の日常生活においてもオノマトペは重要な存在であり,保育場面においても有効に機能したという報告がある.目的と方法:乳幼児期のオノマトペの発達的変化を知るために保育園児の保護者と保育士を対象とし,保育園児のオノマトペと一般語彙の使用頻度,保育士の保育園児への使用について意識調査を実施した.結果と考察:保護者の意識調査の結果では,オノマトペ使用は0∼2歳にかけて増加し,2歳をピークに使用は減少した.一般語彙使用は,年齢が高くなるにつれて増加していた.つまり,2歳が転換期になるといえる.保育士は, 0歳児,1歳児,2歳児へのオノマトペ使用が有効であると考えており,運動指導,生活指導場面,音楽指導場面,絵画・制作指導場面などの場面に応じて,年齢に応じてオノマトペを使用していることが明らかになった.   [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) infants (日) 幼児 (読) [継承]
2. (英) language development (日) 言語発達 (読) [継承]
3. (英) onomatopoeia (日) オノマトペ (読) [継承]
発行所 (推奨): (英) The 31st International Congress of Psychology (日) 第31回国際心理学会 (読) [継承]
誌名 (必須):
(必須):
(必須):
(必須): 141 141 [継承]
都市 (必須): (英) Yokohama Japan (日) 神奈川県横浜市 (読) [継承]
年月日 (必須): 西暦 2016年 7月 26日 (平成 28年 7月 26日) [継承]
URL (任意): http://www.icp2016.jp/ [継承]
DOI (任意):
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和文冊子 ● Mayumi YAMAMOTO and Mana Ishimoto : language development of infants and consciousness of nursery teachers in transition from onomatopoeia to the general vocabulary, (誌名), (巻), (号), 141, Yokohama Japan, July 2016.
欧文冊子 ● Mayumi YAMAMOTO and Mana Ishimoto : language development of infants and consciousness of nursery teachers in transition from onomatopoeia to the general vocabulary, (誌名), (巻), (号), 141, Yokohama Japan, July 2016.

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