『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
ID: Pass:

登録内容 (EID=299165)

EID=299165EID:299165, Map:0, LastModified:2021年5月27日(木) 11:04:35, Operator:[三好 小文], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[山本 真由美], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 学術論文 (紀要その他) [継承]
言語 (必須): 日本語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨):
カテゴリ (推奨): 研究 [継承]
共著種別 (推奨):
学究種別 (推奨):
組織 (推奨):
著者 (必須): 1. (英) Takahashi Kohei (日) 髙橋 広平 (読) たかはしこうへい
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
2.山本 真由美 ([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.社会総合科学域.人間科学系.心理学分野]/[徳島大学.総合科学部.社会総合科学科.心身健康コース])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
題名 (必須): (英) Understanding the progress situation of Special Needs Education inside the school and outside  (日) 校内外における特別支援教育の推進状況の実態把握   [継承]
副題 (任意): (英) -Through the questionnaire survey for special needs education coordinators-  (日) -特別支援教育コーディネーターへの質問紙調査を通して-   [継承]
要約 (任意): (英) In April 2007, because of some changes in School Education Law, special needs education has officially started and required to designate special needs education coordinators in all the kinder gardens, primary schools, junior high schools, and high schools for children who need special support in their education. The role as a coordinator in school plays an important part and can be called a key person. However, the reality is that according to school division of duties, one teacher takes several posts along with a coordinator job. In this research, we put this situation in mind and study how the special needs education is coped in each school by coordinators who are placed in the center for the program.  (日)    [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) special needs education (日) 特別支援教育 (読) [継承]
2. (英) special needs education coordinators (日) 特別支援教育コーディネーター (読) [継承]
3. (英) school division of duties (日) 校務分掌 (読) [継承]
発行所 (推奨): 徳島大学.総合科学部.人間文化学科.心理・健康コース (2009年4月1日〜) [継承]
誌名 (必須): 徳島大学総合科学部人間科学研究 ([徳島大学.総合科学部])
(resolved by 0919-9810)
ISSN: 0919-9810 (pISSN: 0919-9810)
Title: 徳島大学総合科学部人間科学研究
Supplier: 徳島大学
 (Webcat Plus  (医中誌Web (No Scopus information.)

ISSN (任意):
[継承]
(必須): 22 [継承]
(必須):
(必須): 4160 4160 [継承]
都市 (任意):
年月日 (必須): 西暦 2014年 12月 24日 (平成 26年 12月 24日) [継承]
URL (任意):
DOI (任意):
PMID (任意):
NAID (任意): 110009921759 [継承]
WOS (任意):
Scopus (任意):
機関リポジトリ : 106397 [継承]
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨):
備考 (任意):

標準的な表示

和文冊子 ● 髙橋 広平, 山本 真由美 : 校内外における特別支援教育の推進状況の実態把握, --- -特別支援教育コーディネーターへの質問紙調査を通して- ---, 徳島大学総合科学部人間科学研究, Vol.22, (号), 4160, 2014年.
欧文冊子 ● Kohei Takahashi and Mayumi YAMAMOTO : Understanding the progress situation of Special Needs Education inside the school and outside, --- -Through the questionnaire survey for special needs education coordinators- ---, Journal of Human Sciences and Arts, Faculty of Integrated Arts and Sciences, The University of Tokushima, Vol.22, (号), 4160, 2014.

関連情報

Number of session users = 0, LA = 0.52, Max(EID) = 383961, Max(EOID) = 1027015.