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登録内容 (EID=273856)

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種別 (必須): 学術論文 (審査論文) [継承]
言語 (必須): 日本語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨): 研究 [継承]
共著種別 (推奨):
学究種別 (推奨): 博士前期課程学生による研究報告 [継承]
組織 (推奨):
著者 (必須): 1. (英) Hiroki Ohnishi (日) 大西 洋揮 (読) おおにし ひろき
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学籍番号 (推奨): **** [ユーザ]
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2.奥嶋 政嗣 ([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.社会基盤デザイン系.地域環境分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.社会基盤デザインコース.地域環境講座])
役割 (任意):
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学籍番号 (推奨):
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題名 (必須): (英) Analysis for Commuting Time Decision of Car User in Local Area  (日) 地方都市圏における自動車通勤者の出勤時刻決定に関する分析   [継承]
副題 (任意):
要約 (任意): (英) In general, traffic congestion in local area is observed only at peak hour. Therefore, it is significant to estimate the effects of transport policy for temporal dispersion of traffic at peak hour in local area. The present paper is aimed at identification of factor for decision-making of departure time on commuting by car in local area. In the present study, commuting time of car user in local area is analized with the database of the person trip survey in the Tokushima city area. The distribution of commuting time for commuter with the fixed starting time for work and commuter of the flextime system is analized. In particular, the commuting time decision model of car user in the local area is described with survival time analysis. As the result, it is not easy to acquire sufficient compatibility in the model with specific probability distribution. On the other hand, it is suggested that the semi-nonparametric model is suitable for description of commuting time of car user in local area.  (日) 地方都市での道路交通渋滞はピーク時に限定されている場合が多い.このため,時間的分散を意図した交通政策の効果を的確に把握することは,地方都市の交通渋滞緩和のために意義が大きい.本研究では,自動車利用通勤者の出勤時刻決定に関する意思決定要因を解明することを目的とする.具体的には,徳島広域都市圏を対象とし,PT調査結果を用いて,始業制約通勤者とフレックスタイム通勤者に分類し,現状の自動車利用通勤者の出勤時刻分布を把握した.また,生存時間分析を利用して,地方都市圏の自動車利用通勤者の出勤時刻決定モデルを構築した.このとき,特定の確率分布を想定した場合には十分な適合性を得ることが容易ではなく,セミノンパラメトリックモデルの適用が適当であることが示唆された.   [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) survival analysis (日) (読) [継承]
2. (英) commuting by car (日) (読) [継承]
3. (英) flextime system (日) (読) [継承]
4. (英) safe period (日) (読) [継承]
発行所 (推奨): 社団法人 土木學會 [継承]
誌名 (必須): 土木学会論文集D3(土木計画学) ([社団法人 土木學會])
(eISSN: 2185-6540)

ISSN (任意): 2185-6540
ISSN: 2185-6540 (eISSN: 2185-6540)
Title: 土木学会論文集D3(土木計画学)
Supplier: 公益社団法人 土木学会
Publisher: Japan Society of Civil Engineers
 (J-STAGE  (CrossRef (No Scopus information.)
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(必須): D3-69 [継承]
(必須): 5 [継承]
(必須): I_489 I_496 [継承]
都市 (任意):
年月日 (必須): 西暦 2013年 12月 10日 (平成 25年 12月 10日) [継承]
URL (任意): http://ci.nii.ac.jp/naid/130004707550/ [継承]
DOI (任意): 10.2208/jscejipm.69.I_489    (→Scopusで検索) [継承]
PMID (任意):
NAID (任意): 130004707550 [継承]
WOS (任意):
Scopus (任意):
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被引用数 (任意):
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標準的な表示

和文冊子 ● 大西 洋揮, 奥嶋 政嗣 : 地方都市圏における自動車通勤者の出勤時刻決定に関する分析, 土木学会論文集D3(土木計画学), Vol.D3-69, No.5, I_489-I_496, 2013年.
欧文冊子 ● Ohnishi Hiroki and Masashi Okushima : Analysis for Commuting Time Decision of Car User in Local Area, Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. D3 (Infrastructure Planning and Management), Vol.D3-69, No.5, I_489-I_496, 2013.

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