『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
ID: Pass:

登録内容 (EID=188474)

EID=188474EID:188474, Map:0, LastModified:2015年4月16日(木) 15:06:50, Operator:[松井 栄里], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[奥嶋 政嗣], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 学術論文 (審査論文) [継承]
言語 (必須): 日本語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨):
カテゴリ (推奨):
共著種別 (推奨):
学究種別 (推奨):
組織 (推奨): 1.社団法人 土木學會 [継承]
著者 (必須): 1.奥嶋 政嗣 ([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.社会基盤デザイン系.地域環境分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.社会基盤デザインコース.地域環境講座])
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
2. (英) (日) 秋山 孝正 (読)
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
題名 (必須): (英) Introduction of Predictive Fuzzy Inflow Control for Urban Expressway  (日) 都市高速道路における予見的ファジィ流入制御の導入   [継承]
副題 (任意): (英) -  (日)    [継承]
要約 (任意): (英) The dynamic change of traffic condition is always monitored in traffic control centre. Therefore, it seems to be profitable to consider the estimation of traffic change in near future. The predictive fuzzy controller has been proposed to realize the decision mechanism to consider the future influence. Therefore, the predictive fuzzy logic controller might be regarded as an adaptive way to the dynamic change of traffic conditions. It is confirmed as well that the predictive fuzzy logic controller provide dynamically the efficient traffic flow on urban expressway as an advanced traffic control measure. Therefore, the combination of intelligent devices as ETC and the advanced traffic control technique show the direction of future effective traffic management on urban expressway.  (日) 近年の各種情報技術の進展により,都市高速道路の交通制御においては,交通状況観測技術,交通管理設備,利用車両の高度化にともなって,多様で複雑な情報に対応した効率的な制御判断が必要とされている.これまでに,都市高速道路における流入制御にファジィ制御が提案され,既存の各種流入制御方式に含まれる知識の実用的利用方法が検討されている.ここで都市高速道路の流入制御においては,非定常な交通状況における時間変化を考慮する必要がある.本研究では都市高速道路における流入制御に,交通状況変化の予見を内包した予見的ファジィ制御を適用する.これより,複雑で多様な交通制御条件に対応した効率的な制御に対して,交通状態の遷移過程での流入制御の有効性が高まる.   [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) (日) ファジィ流入制御 (読) [継承]
2. (英) (日) 交通シミュレーション (読) [継承]
発行所 (推奨): 社団法人 土木學會 [継承]
誌名 (必須): 土木計画学研究·論文集 ([社団法人 土木學會])
ISSN (任意): 0913-4034
ISSN: 0913-4034 (pISSN: 0913-4034, eISSN: 1884-8303)
Title: 土木計画学研究・論文集
Supplier: 公益社団法人 土木学会
Publisher: Japan Society of Civil Engineers
 (J-STAGE  (CrossRef (No Scopus information.)
[継承]
[継承]
(必須): 22 [継承]
(必須): 4 [継承]
(必須): 741 750 [継承]
都市 (任意): 東京 (Tokyo/[日本国]) [継承]
年月日 (必須): 西暦 2005年 10月 31日 (平成 17年 10月 31日) [継承]
URL (任意): http://ci.nii.ac.jp/naid/130003840276/ [継承]
DOI (任意): 10.2208/journalip.22.741    (→Scopusで検索) [継承]
PMID (任意):
NAID (任意): 130003840276 [継承]
WOS (任意):
Scopus (任意):
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨):
備考 (任意):

標準的な表示

和文冊子 ● 奥嶋 政嗣, 秋山 孝正 : 都市高速道路における予見的ファジィ流入制御の導入, 土木計画学研究·論文集, Vol.22, No.4, 741-750, 2005年.
欧文冊子 ● Masashi Okushima and 秋山 孝正 : Introduction of Predictive Fuzzy Inflow Control for Urban Expressway, --- - ---, Infrastructire Planning Review, Vol.22, No.4, 741-750, 2005.

関連情報

Number of session users = 0, LA = 0.68, Max(EID) = 376494, Max(EOID) = 1008315.