『徳島大学 教育・研究者情報データベース (EDB)』---[学外] /
ID: Pass:

登録内容 (EID=165108)

EID=165108EID:165108, Map:0, LastModified:2013年3月6日(水) 14:58:00, Operator:[松井 栄里], Avail:TRUE, Censor:0, Owner:[[学科長]/[徳島大学.工学部.機械工学科]], Read:継承, Write:継承, Delete:継承.
種別 (必須): 学術論文 (審査論文) [継承]
言語 (必須): 日本語 [継承]
招待 (推奨):
審査 (推奨): Peer Review [継承]
カテゴリ (推奨): 教育 [継承]
共著種別 (推奨):
学究種別 (推奨):
組織 (推奨): 1.徳島大学.工学部.機械工学科.生産システム講座 [継承]
著者 (必須): 1.桐山 聰
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
2.英 崇夫
役割 (任意):
貢献度 (任意):
学籍番号 (推奨):
[継承]
題名 (必須): (英)   (日) 思考支援ツールを使った学生自身によるプロジェクト活動の自己評価   [継承]
副題 (任意):
要約 (任意): (英) In the Center for Innovation and Creativity Development of the University of Tokushima, we have regarded the training to make plans as an important educational subject for young people, and we have taken measures. In advance of the last presentation of student-projects, we realized the idea of an assistant tool for thinking, and we made students analyze and evaluate their own project activities by using the tool. Moreover, the trial which pulls out an effective question from an audience was performed by applying the tool and by using a graphical presentation form. The Students estimated both trials as useful methods.  (日)    [継承]
キーワード (推奨): 1. (英) Educational Assessment (日) (読) [継承]
2. (英) Methods of Education (日) (読) [継承]
3. (英) Self-assessment (日) (読) [継承]
4. (英) 5W's and 1H (日) (読) [継承]
発行所 (推奨): 社団法人 日本工学教育協会 [継承]
誌名 (必須): 工学教育 ([社団法人 日本工学教育協会])
(pISSN: 1341-2167, eISSN: 1881-0764)

ISSN (任意): 1341-2167
ISSN: 1341-2167 (pISSN: 1341-2167, eISSN: 1881-0764)
Title: 工学教育
Supplier: 公益社団法人 日本工学教育協会
Publisher: Japanese Society for Engineering Education
 (J-STAGE  (CrossRef (No Scopus information.)
[継承]
[継承]
(必須): 55 [継承]
(必須): 4 [継承]
(必須): 70 74 [継承]
都市 (任意): 東京 (Tokyo/[日本国]) [継承]
年月日 (必須): 西暦 2007年 7月 20日 (平成 19年 7月 20日) [継承]
URL (任意): http://ci.nii.ac.jp/naid/10019802154/ [継承]
DOI (任意): 10.4307/jsee.55.4_70    (→Scopusで検索) [継承]
PMID (任意):
NAID (任意): 10019802154 [継承]
WOS (任意):
Scopus (任意):
評価値 (任意):
被引用数 (任意):
指導教員 (推奨):
備考 (任意):

標準的な表示

和文冊子 ● 桐山 聰, 英 崇夫 : 思考支援ツールを使った学生自身によるプロジェクト活動の自己評価, 工学教育, Vol.55, No.4, 70-74, 2007年.
欧文冊子 ● Satoshi Kiriyama and Takao Hanabusa : 思考支援ツールを使った学生自身によるプロジェクト活動の自己評価, Journal of Japanese Society for Engineering Education, Vol.55, No.4, 70-74, 2007.

関連情報

Number of session users = 0, LA = 0.29, Max(EID) = 382693, Max(EOID) = 1022068.