徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

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著作: [勝藤 和子]/Issues and Progress in Studies of English Education in Elementary School/[徳島大学総合科学部言語文化研究]

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2022年5月5日(木) 20:11:17
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[学科長]/[徳島大学.総合科学部.人間社会学科]
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種別 必須 学術論文(紀要その他)
言語 必須 英語
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審査 推奨
カテゴリ 推奨
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
  1. 徳島大学.総合科学部.人間社会学科(1993年4月1日〜)
著者 必須
  1. 勝藤 和子
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Issues and Progress in Studies of English Education in Elementary School

副題 任意
要約 任意

(英) This article reviews the topical trends in the past six years of studies and research on English education in elementary school. The first focus is on investigations into the social background and issues raised by Japanese critics, which include discussions in terms of young children's amazing ability to learn English, difficulties to teach English in the framework of international understanding, the reason of choosing English as a target language, and the criticism against the half-measured approach of the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology. After reviewing topical trends, the attention is shifted on case studies, which are categorized into four approaches: activity-centered, international understanding centered, input centered, and information disseminating. In the third section, I suggest that English language teachers should actively engage in critical pedagogy as well as in a communicative approach to deal with the current confusion in teaching English in elementary school. After reviewing recent developments of research in the field, some implications and suggestions are provided.

キーワード 推奨
  1. (英) English education in elementary school / (日) 小学校英語 / (読) しょうがっこうえいご
発行所 推奨 徳島大学.総合科学部.人間社会学科(1993年4月1日〜)
誌名 必須 徳島大学総合科学部言語文化研究([徳島大学.総合科学部.人間社会学科.言語文化講座])
(pISSN: 1340-5632, eISSN: 2433-345X)
ISSN 任意 1340-5632
ISSN: 1340-5632 (pISSN: 1340-5632)
Title: 言語文化研究
Supplier: 徳島大学
 (Webcat Plus (No Scopus information.)
必須 11
必須 0
必須 83 103
都市 任意 徳島(Tokushima/[日本国])
年月日 必須 2004年 2月 20日
URL 任意 http://ci.nii.ac.jp/naid/110004684692/
DOI 任意
PMID 任意
CRID 任意 1050282812439414144
NAID 110004684692
WOS 任意
Scopus 任意
機関リポジトリ 466
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意