徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

(EDB発行のIDとパスフレーズ,又は情報センター発行の個人cアカウントとパスワードでログインしてください.)

著作: 葉山 莉香/[大倉 一夫]/[大島 正充]/[細木 眞紀]/[鈴木 善貴]/[宮城 麻友]/[井上 美穂]/[岩浅 匠真]/Dalanon Junhel Casinillo/RESMI RAJU/[ロディス オマー]/[松香 芳三]/Longitudinal comparison between flipped classroom and team-based learning in a prosthodontic class/[Journal of Oral Health and Biosciences]

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
373671
EOID
1051579
Map
0
LastModified
2022年8月8日(月) 17:42:27
Operator
大家 隆弘
Avail
TRUE
Censor
0
Owner
松香 芳三
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 英語
招待 推奨
審査 推奨
カテゴリ 推奨
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
著者 必須
  1. (英) Hayama Rika / (日) 葉山 莉香 / (読) はやま りか
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  2. 大倉 一夫([徳島大学.病院.診療科.歯科.かみあわせ補綴科(第二補綴科)]/[徳島大学.歯学部.歯学科.機能維持系臨床歯学講座.顎機能咬合管理学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  3. 大島 正充([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.臨床歯学系.顎機能咬合再建学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  4. 細木 眞紀([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.臨床歯学系.顎機能咬合再建学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  5. 鈴木 善貴([徳島大学.病院.診療科.歯科.かみあわせ補綴科(第二補綴科)])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  6. 宮城 麻友
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  7. 井上 美穂([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.臨床歯学系.顎機能咬合再建学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  8. 岩浅 匠真
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  9. (英) Dalanon Junhel / (日) Dalanon Junhel Casinillo / (読) だらのん じゅねる かしにりよ
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  10. (英) Resmi Raju / (日) RESMI RAJU / (読) れすみ らじゅ
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  11. ロディス オマー([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.基礎歯学系.国際口腔健康推進学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  12. 松香 芳三([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.臨床歯学系.顎機能咬合再建学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Longitudinal comparison between flipped classroom and team-based learning in a prosthodontic class

副題 任意
要約 任意

(英) Active learning is a concept that allows students to study and learn actively by themselves to get knowledge. There are several methods of active learning, including flipped classroom (FC) and team-based learning (TBL). In FC, students are required to study before classes. In TBL, students also study before class, take individual readiness assurance test (iRAT) and team readiness assurance test (tRAT), then discuss group assignment projects (GAPs) during class. The purpose of this study was to compare the effectiveness between FC and TBL.<br> The effectiveness of FC and TBL was assessed from the results of the term-end examinations, questionnaires and practice examinations. To check the difficulty of the term-end examinations, control dentists took the same examinations and we calculated the equating score with item response theory.<br> Statistical analysis showed that the correct answer rate in term-end examinations was significantly different in comparison with the time of the trial, and for the participants (students and dentists). The term-end examination score of FC and TBL did not show a statistical difference. The student questionnaire showed that TBL had higher scores than FC on various factors such as student positive attitude, preparation, ingenuity of teacher and achieving the class goals. The crown & bridge score from the practice examination of 6<sup>th</sup>-year students who had FC + TBL were constantly higher than the Japanese national average score. The identification index of FC and TBL did not show the statistical difference and there was no statistical difference on item response theory between FC and TBL.

キーワード 推奨
  1. (英) Flipped classroom
  2. (英) Team-based learning
  3. (英) Prosthodontics
発行所 推奨 (英) Shikoku Society of Dental Research / (日) 四国歯学会
誌名 必須 Journal of Oral Health and Biosciences([四国歯学会])
(pISSN: 2188-7888, eISSN: 2189-6682)
ISSN 任意 2189-6682
ISSN: 2188-7888 (pISSN: 2188-7888, eISSN: 2189-6682)
Title: Journal of Oral Health and Biosciences
Supplier: 四国歯学会
 (医中誌Web  (J-STAGE (No Scopus information.)
必須 34
必須 1
必須 1 10
都市 任意
年月日 必須 2021年 9月 8日
URL 任意 http://repo.lib.tokushima-u.ac.jp/116284
DOI 任意 10.20738/johb.34.1_1    (→Scopusで検索)
PMID 任意
CRID 任意 1390852259674142080
NAID 130008086128
WOS 任意
Scopus 任意
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意