徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

(EDB発行のIDとパスフレーズ,又は情報センター発行の個人cアカウントとパスワードでログインしてください.)

著作: [島田 亜紀]/[宇高 二良]/長嶋 比奈美/[千田 いづみ]/[近藤 英司]/[中野 誠一]/Hidehiko Okamoto/[武田 憲昭]/Effects of FM system fitted into normal hearing ear on speech-in-noise recognition in Japanese school-aged children with unilateral severe-to-profound hearing loss/[The Journal of Medical Investigation : JMI]

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
351637
EOID
957003
Map
0
LastModified
2019年8月19日(月) 18:27:23
Operator
大家 隆弘
Avail
TRUE
Censor
承認済
Owner
武田 憲昭
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 英語
招待 推奨
審査 推奨
カテゴリ 推奨
共著種別 推奨 国内共著(徳島大学内研究者と国内(学外)研究者との共同研究 (国外研究者を含まない))
学究種別 推奨
組織 推奨
著者 必須
  1. 島田 亜紀
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  2. 宇高 二良(宇高耳鼻咽喉科医院)
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  3. (英) Hinami Nagashima / (日) 長嶋 比奈美 / (読) ながしま ひなみ
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  4. 千田 いづみ(->個人[由良 いづみ])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  5. 近藤 英司([徳島大学.病院.診療科.感覚·皮膚·運動機能科.耳鼻咽喉科・頭頸部外科])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  6. 中野 誠一
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  7. (英) Hidehiko Okamoto
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  8. 武田 憲昭
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Effects of FM system fitted into normal hearing ear on speech-in-noise recognition in Japanese school-aged children with unilateral severe-to-profound hearing loss

副題 任意
要約 任意

(英) We examined speech recognition ability of elementary school-aged Japanese children with unilateral hearing loss under noisy environments and then examined the effects of the FM system fitted into their normal hearing ear on their speech recognition ability. Twelve children with severe-to-profound sensorineural hearing loss and ten age-matched children with bilateral normal hearing received speech recognition test in quiet and noisy environments. Other nine children with severe-to-profound sensorineural hearing loss received speech recognition test with or without the FM receiver fitted to the normal hearing ear in quiet and noisy environments. Signal-to-noise ratio (SNR) in Japanese elementary school classrooms was estimated to be -6.9 dB at a preferential seat. In noisy environment of -5 dB SNR similar to working classrooms, the correct rates of speech recognition test in children with unilateral hearing loss were significantly lower, compared with those in children with bilateral normal hearing. In the noisy environment, the correct rates in children aided by the FM system with unilateral hearing loss were significantly better, compared with unaided ones. The results suggested that the FM system is recommended as an audiological management for improvement of speech recognition of children with unilateral hearing loss in noisy classrooms. J. Med. Invest. 65:216-220, August, 2018.

キーワード 推奨
  1. (英) Case-Control Studies
  2. (英) Child
  3. (英) Communication Aids for Disabled
  4. (英) Female
  5. (英) Hearing Aids
  6. (英) Hearing Loss, Sensorineural
  7. (英) Hearing Loss, Unilateral
  8. (英) Humans
  9. (英) Japan
  10. (英) Male
  11. (英) Noise
  12. (英) Radio Waves
  13. (英) Speech Intelligibility
  14. (英) Students
発行所 推奨
誌名 必須 The Journal of Medical Investigation : JMI([徳島大学.医学部])
(pISSN: 1343-1420, eISSN: 1349-6867)
ISSN 任意 1349-6867
ISSN: 1343-1420 (pISSN: 1343-1420, eISSN: 1349-6867)
Title: The journal of medical investigation : JMI
Title(ISO): J Med Invest
Supplier: 徳島大学
Publisher: University of Tokushima
 (NLM Catalog  (Webcat Plus  (医中誌Web  (J-STAGE  (Scopus  (CrossRef (Scopus information is found. [need login])
必須 65
必須 3,4
必須 216 220
都市 任意
年月日 必須 2018年 8月 初日
URL 任意
DOI 任意 10.2152/jmi.65.216    (→Scopusで検索)
PMID 任意 30282863    (→Scopusで検索)
CRID 任意
WOS 任意
Scopus 任意 2-s2.0-85054464811
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意
  1. (英) Article.ELocationID: 10.2152/jmi.65.216

  2. (英) Article.PublicationTypeList.PublicationType: Journal Article

  3. (英) KeywordList.Keyword: FM system

  4. (英) KeywordList.Keyword: children with unilateral hearing loss

  5. (英) KeywordList.Keyword: classroom

  6. (英) KeywordList.Keyword: noisy environment

  7. (英) KeywordList.Keyword: speech recognition