徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

著作: [スティーヴンズ メリディス]/Sharing Suzanne Kamata's A Girls' Guide to the Islands with EFL students/Literature in Language Teaching

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
335645
EOID
923707
Map
0
LastModified
2018年8月29日(水) 15:37:47
Operator
[ADMIN]
Avail
TRUE
Censor
0
Owner
スティーヴンズ メリディス
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 英語
招待 推奨
審査 推奨 Peer Review
カテゴリ 推奨 教育
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
著者 必須
  1. スティーヴンズ メリディス([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.社会総合科学域.国際教養系.英語圏分野]/[徳島大学.総合科学部.社会総合科学科.国際教養コース])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Sharing Suzanne Kamata's A Girls' Guide to the Islands with EFL students

副題 任意
要約 任意

(英) A Girls Guide to the Islands, by Suzanne Kamata and published by Gemma Open Door in 2017 is an ungraded text, and has been written for teen to young adult English language learners. Gemma Open Door specializes in publishing works for ESL learners and young adults with developing literacy skills. Kamata's narrative differs from the titles in graded EFL reader series in Japan, as the target audience is English language learners in the United States. Kamata has created a text with appeal to young adult learners of a similar age to the young female protagonist. In this Literature in Practice article, I aim to provide an explanation of why I chose an ESL reader instead of an EFL one, my reasons for choosing to read this story aloud to the class, and an outline of mycreation of classroom activities.

キーワード 推奨
  1. (英) authentic stories
  2. (英) reading aloud
  3. (英) live reading
  4. (英) lexico-grammar
発行所 推奨 (英) Literature in Language Teaching group of the Japan Association for Language Teachers
誌名 必須 (英) Literature in Language Teaching
ISSN 任意 2187-722X
必須 6
必須 2
必須 32 42
都市 任意
年月日 必須 2017年 12月 初日
URL 任意
DOI 任意
PMID 任意
NAID 任意
WOS 任意
Scopus 任意
機関リポジトリ 111759
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意