徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

著作: [西川 啓介]/葉山 莉香/Omoto Ktsushi/[大倉 一夫]/[田島 登誉子]/[鈴木 善貴]/[細木 眞紀]/[宮城 麻友]/[井上 美穂]/[ロディス オマー]/[松香 芳三]/Validity of peer evaluation for team-based learning in a dental school in Japan/[Journal of Dental Education]

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
335456
EOID
939641
Map
0
LastModified
2019年3月2日(土) 20:40:39
Operator
[ADMIN]
Avail
TRUE
Censor
0
Owner
松香 芳三
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 英語
招待 推奨
審査 推奨
カテゴリ 推奨
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
著者 必須
  1. 西川 啓介
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  2. (英) Hayama Rika / (日) 葉山 莉香 / (読) はやま りか
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨 ****
  3. (英) Omoto Ktsushi
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  4. 大倉 一夫([徳島大学.病院.診療科.歯科.かみあわせ補綴科(第二補綴科)]/[徳島大学.歯学部.歯学科.機能維持系臨床歯学講座.顎機能咬合管理学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  5. 田島 登誉子
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  6. 鈴木 善貴([徳島大学.病院.診療科.歯科.かみあわせ補綴科(第二補綴科)])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  7. 細木 眞紀([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.臨床歯学系.顎機能咬合再建学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  8. 宮城 麻友([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.臨床歯学系.顎機能咬合再建学]/[徳島大学.病院.診療科.歯科.かみあわせ補綴科(第二補綴科)])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  9. 井上 美穂([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.臨床歯学系.顎機能咬合再建学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  10. ロディス オマー([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.基礎歯学系.国際口腔健康推進学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  11. 松香 芳三([徳島大学.大学院医歯薬学研究部.歯学域.口腔科学部門.臨床歯学系.顎機能咬合再建学])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Validity of peer evaluation for team-based learning in a dental school in Japan

副題 任意
要約 任意

(英) The aim of this study was to determine the validity of peer evaluation for team-based learning (TBL) classes in dental education in comparison with the term-end examination records and TBL class scores. Examination and TBL class records of 256 third- and fourth-year dental students in six fixed prosthodontics courses from 2013 to 2015 in one dental school in Japan were investigated. Results of the term-end examination during those courses, individual readiness assurance test (IRAT), group readiness assurance test (GRAT), group assignment projects (GAP), and peer evaluation of group members in TBL classes were collected. Significant positive correlations were found between all combinations of peer evaluation, IRAT, and term-end examination. Individual scores also showed a positive correlation with group score (total of GRAT and GAP). From the investigation of the correlations in the six courses, significant positive correlations between peer evaluation and individual score were found in four of the six courses. In this study, peer evaluation seemed to be a valid index for learning performance in TBL classes. To verify the effectiveness of peer evaluation, all students have to realize the significance of scoring the team member's performance. Clear criteria and detailed instruction for appropriate evaluation are also required.

キーワード 推奨
  1. (英) Education, Dental
  2. (英) Educational Measurement
  3. (英) Group Processes
  4. (英) Humans
  5. (英) Japan
  6. (英) Learning
  7. (英) Peer Group
  8. (英) Reproducibility of Results
  9. (英) Schools, Dental
  10. (英) Teaching
発行所 推奨
誌名 必須 Journal of Dental Education(American Association of Dental Schools/American Dental Education Association)
(pISSN: 0022-0337, eISSN: 1930-7837)
ISSN 任意 1930-7837
ISSN: 0022-0337 (pISSN: 0022-0337, eISSN: 1930-7837)
Title: Journal of dental education
Title(ISO): J Dent Educ
Supplier: American Dental Education Association
Publisher: American Dental Education Association
 (NLM Catalog  (Wiley  (Scopus  (CrossRef (Scopus information is found. [need login])
必須 81
必須 12
必須 1451 1456
都市 任意
年月日 必須 2017年 12月 初日
URL 任意
DOI 任意 10.21815/JDE.017.106    (→Scopusで検索)
PMID 任意 29196333    (→Scopusで検索)
NAID 任意
WOS 任意
Scopus 任意 2-s2.0-85038129509
機関リポジトリ 112932
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意
  1. (英) Article.ELocationID: 10.21815/JDE.017.106

  2. (英) Article.PublicationTypeList.PublicationType: Journal Article

  3. (英) KeywordList.Keyword: assessment

  4. (英) KeywordList.Keyword: dental education

  5. (英) KeywordList.Keyword: educational methodology

  6. (英) KeywordList.Keyword: peer evaluation

  7. (英) KeywordList.Keyword: prosthodontics

  8. (英) KeywordList.Keyword: teaching effectiveness

  9. (英) KeywordList.Keyword: team-based learning