徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

(EDB発行のIDとパスフレーズ,又は情報センター発行の個人cアカウントとパスワードでログインしてください.)

著作: [大橋 眞]/[齊藤 隆仁]/教養教育における持続可能な社会を目指す体験型学習/[大学教育研究ジャーナル]

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
331934
EOID
1130130
Map
0
LastModified
2025年3月19日(水) 10:42:14
Operator
[ADMIN]
Avail
TRUE
Censor
承認済
Owner
齊藤 隆仁
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 日本語
招待 推奨
審査 推奨
カテゴリ 推奨 教育
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
著者 必須
  1. 大橋 眞
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  2. 齊藤 隆仁([徳島大学.教養教育院])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Practical study for future establishment of sustainable society as the cultural education

(日) 教養教育における持続可能な社会を目指す体験型学習

副題 任意
要約 任意

(英) Personnel training for global society is one of the important issues for the innovation of university education. A stand point of view for the establishment of sustainable society is considered to have a potential role for understanding issues of global society. To study this relationship, concepotional understanding for global system is indispensable and it closely related to the object of holistic education. Here, we established a holistic educational program consisted with group study by the conbination of students, citizens and foreign studetns. Practical tranings based on the traditional agriculture and medicine are employed as the optional lecture. In this report, we discussed on the effect of the practical study for the future establishment of sustainable society by employing our educational program.

キーワード 推奨
  1. (日) 体験型学習
  2. (日) 持続可能な社会
  3. (日) ホリスティック教育
  4. (日) グローバル化
発行所 推奨 徳島大学
誌名 必須 大学教育研究ジャーナル([徳島大学])
(pISSN: 1881-1256)
ISSN 任意 1881-1256
必須 13
必須 13
必須 56 62
都市 任意
年月日 必須 2016年 3月 31日
URL 任意 http://www.tokushima-u.ac.jp/cue/fd/docs/2016022500051/files/pp56-pp62.pdf
DOI 任意
PMID 任意
CRID 任意 1390303465379921792
WOS 任意
Scopus 任意
機関リポジトリ 110932
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意