徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

(EDB発行のIDとパスフレーズ,又は情報センター発行の個人cアカウントとパスワードでログインしてください.)

著作: [カマタ スザーン]/The Need for Diverse Picture Books in Japan/鳴門教育大学小学校英語教育センター紀要

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
292891
EOID
1127481
Map
0
LastModified
2025年2月18日(火) 09:47:17
Operator
三木 ちひろ
Avail
TRUE
Censor
承認済
Owner
[院長]/[徳島大学.教養教育院]
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 英語
招待 推奨 依頼
審査 推奨 Peer Review
カテゴリ 推奨 研究
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
著者 必須
  1. カマタ スザーン
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) The Need for Diverse Picture Books in Japan

副題 任意
要約 任意

(英) Picture books are often used in Japanese classrooms to teach valuable lessons about how to behave in society. Until recently, Japanese education has placed much emphasis on conformity and group dynamics. Japanese demographics are rapidly changing, however, due to an increase in the immigrant population and cross-cultural marriage. Also, people are becoming aware of the importance of including those who have hitherto hovered on the margins of society. In order for children to prepare for and develop an awareness of diversity, they should be exposed to picture books featuring diverse characters in everyday situations. This paper will discuss the importance of diverse picture books, the current state of diversity in picture book publishing in Japan and suggest ways to increase the publication of books about multicultural and minority populations in Japan

キーワード 推奨
  1. (英) diversity
  2. 子ども(children)
  3. (英) books
  4. 教育(education)
  5. (英) multicultural
発行所 推奨 (日) 鳴門教育大学小学校英語教育センター
誌名 必須 (日) 鳴門教育大学小学校英語教育センター紀要
ISSN 任意 2185-8624
ISSN: 2185-8624 (pISSN: 2185-8624)
Title: 鳴門教育大学小学校英語教育センター紀要
Supplier: 鳴門教育大学
 (Webcat Plus (No Scopus information.)
必須 5
必須 ---
必須 21 30
都市 任意
年月日 必須 2015年 3月 初日
URL 任意
DOI 任意 10.24727/00025811    (→Scopusで検索)
PMID 任意
CRID 任意 1390290699822179456
NAID 110009895586
WOS 任意
Scopus 任意
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意