著作: [カマタ スザーン]/The Need for Diverse Picture Books in Japan/鳴門教育大学小学校英語教育センター紀要
ヘルプを読む
「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)
- 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.
|
|||||||||||
種別 | 必須 | 学術論文(審査論文) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
言語 | 必須 | 英語 | |||||||||
招待 | 推奨 | 依頼 | |||||||||
審査 | 推奨 | Peer Review | |||||||||
カテゴリ | 推奨 | 研究 | |||||||||
共著種別 | 推奨 | ||||||||||
学究種別 | 推奨 | ||||||||||
組織 | 推奨 | ||||||||||
著者 | 必須 |
|
|||||||||
題名 | 必須 |
(英) The Need for Diverse Picture Books in Japan |
|||||||||
副題 | 任意 | ||||||||||
要約 | 任意 |
(英) Picture books are often used in Japanese classrooms to teach valuable lessons about how to behave in society. Until recently, Japanese education has placed much emphasis on conformity and group dynamics. Japanese demographics are rapidly changing, however, due to an increase in the immigrant population and cross-cultural marriage. Also, people are becoming aware of the importance of including those who have hitherto hovered on the margins of society. In order for children to prepare for and develop an awareness of diversity, they should be exposed to picture books featuring diverse characters in everyday situations. This paper will discuss the importance of diverse picture books, the current state of diversity in picture book publishing in Japan and suggest ways to increase the publication of books about multicultural and minority populations in Japan |
|||||||||
キーワード | 推奨 | ||||||||||
発行所 | 推奨 | (日) 鳴門教育大学小学校英語教育センター | |||||||||
誌名 | 必須 |
(日) 鳴門教育大学小学校英語教育センター紀要
|
|||||||||
巻 | 必須 | 5 | |||||||||
号 | 必須 | --- | |||||||||
頁 | 必須 | 21 30 | |||||||||
都市 | 任意 | ||||||||||
年月日 | 必須 | 2015年 3月 初日 | |||||||||
URL | 任意 | ||||||||||
DOI | 任意 | 10.24727/00025811 (→Scopusで検索) | |||||||||
PMID | 任意 | ||||||||||
CRID | 任意 | 1390290699822179456 | |||||||||
NAID | 110009895586 | ||||||||||
WOS | 任意 | ||||||||||
Scopus | 任意 | ||||||||||
評価値 | 任意 | ||||||||||
被引用数 | 任意 | ||||||||||
指導教員 | 推奨 | ||||||||||
備考 | 任意 |