徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

著作: Ahmad SAIFIZUL Abdullah/Mohamed Rehan KARIM/[山中 英生]/[奥嶋 政嗣]/Empirical Analysis on the Effect of Gross Vehicle Weight and Vehicle Size on Speed in Car Following Situation/[Asian Transport Studies]

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
275575
EOID
796554
Map
0
LastModified
2015年9月7日(月) 11:29:12
Operator
大家 隆弘
Avail
TRUE
Censor
0
Owner
奥嶋 政嗣
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 英語
招待 推奨
審査 推奨 Peer Review
カテゴリ 推奨 研究
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
  1. 徳島大学.大学院ソシオテクノサイエンス研究部.エコシステムデザイン部門.社会マネジメント工学(2006年4月1日〜2016年3月31日)
著者 必須
  1. (英) Ahmad SAIFIZUL Abdullah / (日) Ahmad SAIFIZUL Abdullah
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  2. (英) Mohamed Rehan KARIM / (日) Mohamed Rehan KARIM
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  3. 山中 英生([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.社会基盤デザイン系.地域環境分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.社会基盤デザインコース.地域環境講座])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  4. 奥嶋 政嗣([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.社会基盤デザイン系.地域環境分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.社会基盤デザインコース.地域環境講座])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Empirical Analysis on the Effect of Gross Vehicle Weight and Vehicle Size on Speed in Car Following Situation

副題 任意
要約 任意

(英) This study explores empirically how the gross vehicle weight (GVW) of a following vehicle and the size of leading vehicle will affect the driver behavior in controlling their speed under different compositions of leader-follower pairs in a car-following situation. A large sample of traffic and vehicular data for various vehicle types were obtained continuously using a weigh-in-motion (WIM) based transport data collection system installed at Federal Route 54 in Malaysia. Then, statistical analysis was applied to explore the driver behavior in controlling the speed in a car-following situation from two different perspectives: driver's visual input and vehicle dynamics capability. The main finding of this study is that when we incorporate the vehicle dynamic's capability in a car-following situation, the GVW of the following vehicle and the size of the leading vehicle were significant sources of variation in the following vehicle's speed and relative speed, and their interaction influences the driver behavior in controlling the speed.

キーワード 推奨
  1. (英) Weigh-in-motion (WIM)
  2. (英) Gross Vehicle Weight (GVW)
  3. (英) Car-following
  4. (英) Speed Analysis
発行所 推奨 (英) Eastern Asia Society for Transportation Studies
誌名 必須 Asian Transport Studies(Eastern Asia Society for Transportation Studies)
(eISSN: 2185-5560)
ISSN 任意 2185-5560
ISSN: 2185-5560 (eISSN: 2185-5560)
Title: Asian Transport Studies
Supplier: Eastern Asia Society for Transportation Studies
Publisher: Elsevier
 (J-STAGE  (CrossRef (No Scopus information.)
必須 2
必須 4
必須 351 362
都市 任意
年月日 必須 2013年 9月 3日
URL 任意 http://ci.nii.ac.jp/naid/130004565117/
DOI 任意 10.11175/eastsats.2.351    (→Scopusで検索)
PMID 任意
NAID 任意 130004565117
WOS 任意
Scopus 任意
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意