著作: [藤澤 正一郎]/[山中 英生]/[森本 恵美]/実践的な技術者育成のための創成型キャリア教育プロジェクト/平成23年度徳島大学大学院ソシオテクノサイエンス研究部研究プロジェクト研究成果報告
ヘルプを読む
「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)
- 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.
種別 | 必須 | 報告書 | |||
---|---|---|---|---|---|
言語 | 必須 | 日本語 | |||
招待 | 推奨 | ||||
審査 | 推奨 | ||||
カテゴリ | 推奨 | 教育 | |||
共著種別 | 推奨 | ||||
学究種別 | 推奨 | ||||
組織 | 推奨 | ||||
著者 | 必須 | ||||
題名 | 必須 |
(英) A Carrere Education Project for the Creation of Pai-type Practical Engineers (日) 実践的な技術者育成のための創成型キャリア教育プロジェクト |
|||
副題 | 任意 | ||||
要約 | 任意 |
(英) The purposes of the this project using long-term internship programs is that students of master or doctoral courselearn skills to communicate to the engineers of a client on equal terms as well as their expertise, in order to create pai-type practical engineers. By this program, we expect students to acquire skills for time management,communication and enterprising ability. From 2011 to 2012, 62 graduate students (58 masters students and 4doctoral students) joined this program. The students joined internship program at companies or governments for aperiod of 180~270 hours with their training goals for the collaborative research, as well as lectures on MOT. We tried joint internship with under-graduate students for MC or DC students, and introduction of intellectual property education during this project. We summarized the outcome of this project on this paper and future issues to be considered in order to develop the program. |
|||
キーワード | 推奨 | ||||
発行所 | 任意 | (英) INSTITUTE OF TECHNOLOGY AND SCIENCE THE UNIVERSITY OF TOKUSHIMA / (日) 徳島大学大学院ソシオテクノサイエンス研究部 / (読) とくしまだいがくだいがくいんそしおてくのさいえんすけんきゅうぶ | |||
誌名 | 任意 |
(日) 平成23年度徳島大学大学院ソシオテクノサイエンス研究部研究プロジェクト研究成果報告
|
|||
巻 | 任意 | --- | |||
号 | 任意 | --- | |||
頁 | 任意 | 9 12 | |||
都市 | 任意 | ||||
年月日 | 必須 | 2013年 4月 初日 | |||
URL | 任意 | http://ci.nii.ac.jp/naid/120005352803 | |||
DOI | 任意 | ||||
PMID | 任意 | ||||
CRID | 任意 | ||||
WOS | 任意 | ||||
Scopus | 任意 | ||||
機関リポジトリ | 105973 | ||||
評価値 | 任意 | ||||
被引用数 | 任意 | ||||
指導教員 | 推奨 | ||||
備考 | 任意 |