徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

授業概要: 2011/欧米言語ゼミナール (その4)

ヘルプを読む

「授業概要」(授業概要のリスト)は,授業の概要を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
218461
EOID
554568
Map
0
LastModified
2011年1月20日(木) 16:29:37
Operator
スティーヴンズ メリディス
Avail
TRUE
Censor
0
Owner
[教務委員会委員長]/[徳島大学.総合科学部]
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 総合科学部 (授業概要)
入学年度 必須 西暦 2011年 (平成 23年)
名称 必須 (英) Second Language Acquisition / (日) 欧米言語ゼミナール (その4) / (読) おうべいげんごぜみなーる
コース 必須
  1. 2011/[徳島大学.総合科学部.人間社会学科.欧米言語コース]/[学士課程]
担当教員 必須
  1. スティーヴンズ メリディス([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.社会総合科学域.国際教養系.英語圏分野]/[徳島大学.総合科学部.社会総合科学科.国際教養コース])
    肩書 任意
単位 必須 2
目的 必須

(英) The aim of the class is to learn about the processes involved in learning a second language.

概要 必須

(英) We will cover a wide range of themes related to second language acquisition. Students will consider a range of factors which can influence successful language learning.

キーワード 推奨
先行科目 推奨
関連科目 推奨
注意 任意

(英) Regular attendance and punctuality are essential.

目標 必須
  1. (英) Students will learn about different ways to learn a language and identify strategies which maximize their own learning.

計画 必須
  1. (英) Language Transfer

  2. (英) Language Transfer

  3. (英) Extensive Reading

  4. (英) Extensive Reading

  5. (英) Input and Output

  6. (英) Input and Output

  7. (英) The Role of Feedback

  8. (英) The Role of Feedback

  9. (英) The Role of Dictation

  10. (英) The Role of Dictation

  11. (英) Autonomous Learning

  12. (英) Pragmatics

  13. (英) Pragmatics

  14. (英) Acquiring Vocabulary and Idioms

  15. (英) Final Presentations

  16. (英) Feedback to Students

評価 必須

(英) Evaluation will consist of presentations and written work.

再評価 必須
教科書 必須
  1. (英) Some texts will be provided, but students will also be required to source materials in the library.

参考資料 推奨
URL 任意
連絡先 推奨
  1. スティーヴンズ メリディス([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.社会総合科学域.国際教養系.英語圏分野]/[徳島大学.総合科学部.社会総合科学科.国際教養コース])
    オフィスアワー 任意
科目コード 推奨
備考 任意