著作: 真鍋 かおり/[山本 真由美]/児童期の描画能力の発達/[徳島大学総合科学部人間科学研究]
ヘルプを読む
「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)
- 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.
種別 | 必須 | 学術論文(紀要その他) | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
言語 | 必須 | 日本語 | ||||||||||||||||||
招待 | 推奨 | |||||||||||||||||||
審査 | 推奨 | |||||||||||||||||||
カテゴリ | 推奨 | |||||||||||||||||||
共著種別 | 推奨 | |||||||||||||||||||
学究種別 | 推奨 | |||||||||||||||||||
組織 | 推奨 | |||||||||||||||||||
著者 | 必須 |
|
||||||||||||||||||
題名 | 必須 |
(英) The drawing development in childhood (日) 児童期の描画能力の発達 |
||||||||||||||||||
副題 | 任意 | |||||||||||||||||||
要約 | 任意 |
(日) The purpose of this study is to examine the utility of Draw-A-Man (DAM) test fromfirst to sixth grade children. DAM evaluates the abi1ity of each child. DAM wasre-standardized in Japan in 1965. Since more than 40 years have passed,physical andpsychological environments surrounding children have changed greatly. 678 childrenaged 6:5-12:5 years were asked to draw a picture of boy using the method of the DAMtest.As a result of this study,three points became clear. First,DAM was useful toexamine the measure of development ability from first to third grade children. Second,there is a great difference in ability among same grade children. Finally,theintelligence quotients of girls were higher than that of boys in DAM. |
||||||||||||||||||
キーワード | 推奨 |
|
||||||||||||||||||
発行所 | 推奨 | (日) 徳島大学総合科学部 人間科学講座 | ||||||||||||||||||
誌名 | 必須 |
徳島大学総合科学部人間科学研究([徳島大学.総合科学部])
(pISSN: 0919-9810)
|
||||||||||||||||||
巻 | 必須 | 15 | ||||||||||||||||||
号 | 必須 | |||||||||||||||||||
頁 | 必須 | 41 55 | ||||||||||||||||||
都市 | 任意 | |||||||||||||||||||
年月日 | 必須 | 2007年 12月 末日 | ||||||||||||||||||
URL | 任意 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110007007240/ | ||||||||||||||||||
DOI | 任意 | |||||||||||||||||||
PMID | 任意 | |||||||||||||||||||
NAID | 任意 | 110007007240 | ||||||||||||||||||
WOS | 任意 | |||||||||||||||||||
Scopus | 任意 | |||||||||||||||||||
機関リポジトリ | 66683 | |||||||||||||||||||
評価値 | 任意 | |||||||||||||||||||
被引用数 | 任意 | |||||||||||||||||||
指導教員 | 推奨 | |||||||||||||||||||
備考 | 任意 |