著作: [山本 真由美]/児童の学習能力と支援/[徳島大学総合科学部人間科学研究]
ヘルプを読む
「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)
- 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.
種別 | 必須 | 学術論文(紀要その他) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
言語 | 必須 | 日本語 | |||||||||
招待 | 推奨 | ||||||||||
審査 | 推奨 | ||||||||||
カテゴリ | 推奨 | ||||||||||
共著種別 | 推奨 | ||||||||||
学究種別 | 推奨 | ||||||||||
組織 | 推奨 | ||||||||||
著者 | 必須 |
|
|||||||||
題名 | 必須 |
(英) Development and support of academic achirvement in children (日) 児童の学習能力と支援 |
|||||||||
副題 | 任意 | ||||||||||
要約 | 任意 |
(日) Problems in the school education, like classroom chaos, bullying, truancy anddecline in academic achievement,have occurred from the late 1990's.Various attempts,for example,school counselor or teaching assistant,h ave been madeto solve these problems.In this study the author aimed at explaining the relationship between examinedacademic achievement and learning attitude. The subjects were 2nd to 6th grade children.Tests of reading, writing and calculation were created to be answered by them. The resultsshowed a great score variation in all grades. Especially this was sharp in hearing ability.From these results, there was a discussion about the necessary factors in schooleducation. |
|||||||||
キーワード | 推奨 |
|
|||||||||
発行所 | 推奨 | (日) 徳島大学総合科学部人間科学講座 | |||||||||
誌名 | 必須 |
徳島大学総合科学部人間科学研究([徳島大学.総合科学部])
(pISSN: 0919-9810)
|
|||||||||
巻 | 必須 | 16 | |||||||||
号 | 必須 | --- | |||||||||
頁 | 必須 | 31 47 | |||||||||
都市 | 任意 | ||||||||||
年月日 | 必須 | 2008年 12月 22日 | |||||||||
URL | 任意 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110007007426/ | |||||||||
DOI | 任意 | ||||||||||
PMID | 任意 | ||||||||||
NAID | 任意 | 110007007426 | |||||||||
WOS | 任意 | ||||||||||
Scopus | 任意 | ||||||||||
機関リポジトリ | 66685 | ||||||||||
評価値 | 任意 | ||||||||||
被引用数 | 任意 | ||||||||||
指導教員 | 推奨 | ||||||||||
備考 | 任意 |