徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

著作: Hakamata Ai/[任 福継]/Tsuchiya Seiji/Human Emotion Model Based on Discourse Sentence for Expression Generation of Conversation Agent/[International Journal of Innovative Computing, Information and Control]

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
205876
EOID
755664
Map
0
LastModified
2014年11月16日(日) 16:39:45
Operator
任 福継
Avail
TRUE
Censor
0
Owner
任 福継
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 英語
招待 推奨
審査 推奨 Peer Review
カテゴリ 推奨 研究
共著種別 推奨
学究種別 推奨 博士後期課程学生による研究報告
組織 推奨
  1. 徳島大学.大学院ソシオテクノサイエンス研究部.情報ソリューション部門.感性情報処理(2006年4月1日〜2016年3月31日)
著者 必須
  1. (英) Hakamata Ai
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  2. 任 福継([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.知能情報系.情報工学分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.情報光システムコース.情報工学講座]/->個人[中川 福継])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  3. (英) Tsuchiya Seiji
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Human Emotion Model Based on Discourse Sentence for Expression Generation of Conversation Agent

副題 任意
要約 任意

(英) There was a conversation agent on the generation method of facial expression. It is necessary for the conversation system like the human for communication. In the previous method, at first a word which could influence the feeling was defined. Facial expression was changed according to the word which influences the feeling in discourse. Whereas, facial expression could not be changed if there was not a word that was defined in the discourse. Hence, we proposed a human emotion model for the expression generation of the conversation agent. The method based on the human emotion model can solve problem of the previous method and may make a more humanity conversation agent. In this study, we put a human emotion tag to discourse of talks scenarios and model to conversation agent of human emotion. There were two kinds of methods that put the human emotion tag to discourse. We make the human emotion model by scenarios that adopts the human emotion tag. Used the human emotion model to create facial expression of conversation agent. The assessment experiment was performed by using the systems of previous method and two human emotion models, and compared the results between the three methods

キーワード 推奨
発行所 推奨 (英) ICIC International
誌名 必須 International Journal of Innovative Computing, Information and Control(ICIC International)
(pISSN: 1349-4198)
ISSN 任意 1349-4198
ISSN: 1349-4198 (pISSN: 1349-4198)
Title: International Journal of Innovative Computing, Information and Control
Publisher: Kyushu Tokai University
 (Scopus (Scopus information is found. [need login])
必須 6
必須 3(B)
必須 1537 1548
都市 任意
年月日 必須 2010年 3月 初日
URL 任意
DOI 任意
PMID 任意
NAID 任意
WOS 任意 000275768200030
Scopus 任意 2-s2.0-77950130737
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意