徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

著作: [奥嶋 政嗣]/秋山 孝正/Fuzzy Microscopic Traffic Flow Simulation for Impact Estimation of On-street Parking/Proceedings of the SCIS & ISIS 2008

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
192778
EOID
562966
Map
0
LastModified
2011年3月6日(日) 21:43:40
Operator
大家 隆弘
Avail
TRUE
Censor
0
Owner
奥嶋 政嗣
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 国際会議
言語 必須 英語
招待 推奨
審査 推奨 Peer Review
カテゴリ 推奨 研究
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
  1. 徳島大学.大学院ソシオテクノサイエンス研究部.エコシステムデザイン部門.社会環境システム工学(2006年4月1日〜2016年3月31日)
著者 必須
  1. 奥嶋 政嗣([徳島大学.大学院社会産業理工学研究部.理工学域.社会基盤デザイン系.地域環境分野]/[徳島大学.理工学部.理工学科.社会基盤デザインコース.地域環境講座])
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  2. (英) Akiyama Takamasa / (日) 秋山 孝正 / (読) あきやま たかまさ
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(英) Fuzzy Microscopic Traffic Flow Simulation for Impact Estimation of On-street Parking

副題 任意
要約 任意

(英) The roadside parking of vehicles severely affects traffic flow conditions by increasing congestion, travel times etc. on urban roads. It reduces road capacity and need to be carefully examined to propose appropriate solution. Many microscopic traffic simulation models have not analyzed driver behaviour around roadside parking areas deeply. In the present study, a separate parking area movement model has been proposed for microscopic traffic simulation considering partial lane change behaviour which has been identified to describe driver behaviour especially at roadside parking areas. A suitable technique namely fuzzy logic has also been proposed to represent realistic driver behaviour around roadside parking areas considering uncertainties and perceptions because of human element and other complexities in modelling. The comparison between estimated and observed data on Gifu city network indicated that fuzzy reasoning approach has produced realistic driver behaviour than standard model. The proposed fuzzy logic based parking movement model in microscopic traffic simulation is applied. The relevant transport policy namely on-street parking restriction has been evaluated.

キーワード 推奨
  1. (英) fuzzy reasoning
  2. (英) partial lane change
  3. (英) microscopic traffic simulation
  4. (英) on-street parking restriction
発行所 推奨
誌名 必須 (英) Proceedings of the SCIS & ISIS 2008
ISSN 任意
必須 4
必須 FR-F1-4
必須 1 6
都市 必須 名古屋(Nagoya/[日本国])
年月日 必須 2008年 9月 17日
URL 任意
DOI 任意
PMID 任意
NAID 任意
WOS 任意
Scopus 任意
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意