徳島大学 教育・研究者情報データベース(EDB)

Education and Research Database (EDB), Tokushima University

徳島大学ウェブサイトへのリンク

著作: [桐山 聰]/小西 正暉/[英 崇夫]/プランニングに必要な能力の測定/[工学教育]

ヘルプを読む

「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)

  • 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.

この情報をEDB閲覧画面で開く

EID
155743
EOID
686880
Map
0
LastModified
2013年5月14日(火) 11:37:55
Operator
松井 栄里
Avail
TRUE
Censor
0
Owner
[学科長]/[徳島大学.工学部.機械工学科]
Read
継承
Write
継承
Delete
継承
種別 必須 学術論文(審査論文)
言語 必須 日本語
招待 推奨
審査 推奨 Peer Review
カテゴリ 推奨 教育
共著種別 推奨
学究種別 推奨
組織 推奨
  1. 徳島大学.工学部.創成学習開発センター(〜2017年3月31日/->組織[徳島大学.創新教育センター])
著者 必須
  1. 桐山 聰
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  2. (日) 小西 正暉 / (読) こにし まさき
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
  3. 英 崇夫
    役割 任意
    貢献度 任意
    学籍番号 推奨
題名 必須

(日) プランニングに必要な能力の測定

副題 任意
要約 任意

(英) We have been trying to heighten students' creativity at The Center for Innovation and Creativity Development by two ways. One is supporting their project activities, which are extracurricular and autonomous. We have expected students make their creativity higher by acting with project members in different grades and fields. The another is education for fresh students by PBL (Project Based Learning) courses which are opened as public lectures. In both of these attempts, we have tried to clarify the factors which are necessary for planning, because we have thought planning ability is essential for students to drive PBL. In this paper, we have reported how to measure abilities needed for planning and have discussed how to teach the way of making plans.

キーワード 推奨
発行所 推奨 社団法人 日本工学教育協会
誌名 必須 工学教育([社団法人 日本工学教育協会])
(pISSN: 1341-2167, eISSN: 1881-0764)
ISSN 任意 1341-2167
ISSN: 1341-2167 (pISSN: 1341-2167, eISSN: 1881-0764)
Title: 工学教育
Supplier: 公益社団法人 日本工学教育協会
Publisher: Japanese Society for Engineering Education
 (J-STAGE  (CrossRef (No Scopus information.)
必須 54
必須 2
必須 110 115
都市 任意
年月日 必須 2006年 3月 20日
URL 任意 http://ci.nii.ac.jp/naid/10018130836/
DOI 任意 10.4307/jsee.54.2_110    (→Scopusで検索)
PMID 任意
NAID 任意 10018130836
WOS 任意
Scopus 任意
評価値 任意
被引用数 任意
指導教員 推奨
備考 任意