著作: [松谷 満]/[平井 松午]/[佐竹 昌之]/[桑折 範彦]/全学共通教育の現状と課題/[大学教育研究ジャーナル]
ヘルプを読む
「著作」(著作(著書,論文,レター,国際会議など))は,研究業績にかかる著作(著書,論文,レター,国際会議など)を登録するテーブルです. (この情報が属するテーブルの詳細な定義を見る)
- 項目名の部分にマウスカーソルを置いて少し待つと,項目の簡単な説明がツールチップ表示されます.
種別 | 必須 | 学術論文(審査論文) | |||
---|---|---|---|---|---|
言語 | 必須 | 日本語 | |||
招待 | 推奨 | ||||
審査 | 推奨 | Peer Review | |||
カテゴリ | 推奨 | ||||
共著種別 | 推奨 | ||||
学究種別 | 推奨 | ||||
組織 | 推奨 |
|
|||
著者 | 必須 | ||||
題名 | 必須 |
(英) The present situation and future issues of general education (日) 全学共通教育の現状と課題 |
|||
副題 | 任意 |
(英) - Analyzing student evaluation surveys - (日) -学生による授業評価アンケート調査の分析から- |
|||
要約 | 任意 |
(英) Recently, student evaluation surveys have been conducted at universities throughout the country.However, the results of the surveys have not been adequately utilized. In this paper, we examine "The Survey ofStudent Evaluation for General Education" of the University of Tokushima. In section 2, we examine theapproach of the class evaluation in the University of Tokushima which, in comparison with other Japaneseuniversities, has an adequate evaluation system with well-developed surveys for the class evaluationcompared with another university. In section 3, we examine the survey results of the past three years whichshow that students' study time is extremely low, though the number of absence is small. The features of eachfield addressed in the evaluation are clarified. In section 4, we analyze the reasons behind students' classselection and the structure among the student evaluation items. (日) 徳島大学全学共通教育における学生による授業評価アンケートを過去3年にわたって実施してきた.その分析を行い,授業選択の理由と授業評価項目間の関連構造に注目して検討し,今後の授業改善の方向性についての課題を示した. |
|||
キーワード | 推奨 |
|
|||
発行所 | 推奨 | 徳島大学 | |||
誌名 | 必須 |
大学教育研究ジャーナル([徳島大学])
(pISSN: 1881-1256)
|
|||
巻 | 必須 | 2 | |||
号 | 必須 | 2 | |||
頁 | 必須 | 13 25 | |||
都市 | 任意 | 徳島(Tokushima/[日本国]) | |||
年月日 | 必須 | 2005年 3月 初日 | |||
URL | 任意 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110006826906/ | |||
DOI | 任意 | ||||
PMID | 任意 | ||||
CRID | 任意 | 1050564287417189632 | |||
NAID | 110006826906 | ||||
WOS | 任意 | ||||
Scopus | 任意 | ||||
機関リポジトリ | 82372 | ||||
評価値 | 任意 | ||||
被引用数 | 任意 | ||||
指導教員 | 推奨 | ||||
備考 | 任意 |